Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

Τα έργα τέχνης των μαθητών μας

 

1. Α’ Τάξη: «Πολύχρωμες Συμμετρίες»

Με αφορμή την έννοια της συμμετρίας στη φύση φιλοτεχνήσαμε με τα βασικά χρώματα (κίτρινο – κόκκινο-μπλε), αφηρημένα έργα που παρουσιάζουν ομοιότητα από πλευρά σε πλευρά! Εμφανίστηκαν πολύχρωμα μοτίβα, καθώς τα χρώματα αναμείχθηκαν τυχαία, δημιουργώντας άλλοτε γνώριμες φόρμες, όπως μια πεταλούδα και άλλοτε φανταστικά σύνολα, σαν από όνειρο!

Τα παιδιά το διασκέδασαν απλώνοντας «στα τυφλά» τα χρώματα και ενθουσιάστηκαν με την αποκάλυψη του τελικού αποτελέσματος!

Β’ Τάξη:«Χρωματιστοί Ομόκεντροι Κύκλοι»

Με αφορμή το σημείο και το πολύχρωμο έργο του Wassily Kandinsky: «Σπουδή Χρώματος. Τετράγωνα με Ομόκεντρους Κύκλους», δημιουργήσαμε το πρώτο ομαδικό μας έργο με κηρομπογιές!

Μέσα από την παρατήρηση της αλληλουχίας των χρωματιστών κύκλων στο έργο του σπουδαίου καλλιτέχνη της αφηρημένης τέχνης,τα παιδιά ήρθαν αντιμέτωπα με την απόφαση της επιλογής της χρωματικής συνέχειας και των μεγεθών, δημιουργώντας μια σχηματική - χρωματική αφήγηση!

Γ’ Τάξη: «Ο Αέρας στην Τέχνη»

Εμπνευστήκαμε από το στοιχείο του αέρα στην Κινητική Τέχνη και μέσα από την παρατήρηση των γλυπτών του Anthony Howe και του Theo Jansenδημιουργήσαμε «μηχανικούς» Ανεμόμυλους!

 Τα παιδιά έμειναν έκπληκτα από την πολυπλοκότητα των έργων και το πως αυτά αλληλεπιδρούν με φυσικά φαινόμενα, όπως ο άνεμος. Με μεγάλη αφοσίωση και μεράκι, έφτιαξαν τα δικά τους χάρτινα γλυπτά!

Δ’ Δημοτικού: «Εισαγωγή στο Χρώμα»

Αναμείξαμε τα χρώματα και δημιουργήσαμε τον Χρωματικό Κύκλο του ζωγράφου, δασκάλου και θεωρητικού της τέχνης, Johannes Itten.

 Τα παιδιά ανέλαβαν να δημιουργήσουν τη δική τους, ξεχωριστή, χρωματική βεντάλια, καλλιεργώντας την υπομονή και τον χειρισμό των βασικών εργαλείων ενός ζωγράφου, δηλαδή του πινέλου και των χρωμάτων.

 Η δραστηριότητα μας έμεινε αξέχαστη και λειτουργεί ακόμη ως οδηγός κάθε φορά που χρησιμοποιούμε το χρώμα στην υγρή του μορφή!

Ε΄ Δημοτικού:«Πολύχρωμη αποκάλυψη»

 Η διαδικασία της συγκεκριμένης εικαστικής δραστηριότητας μας πρόσφερε την εξάσκηση της υπομονής, της οπτικής και σκεπτικής παρατήρησης ενός έργου τέχνης μέσα από το πέρασμα σταδίων προς το τελικό αποτέσμα. Η προετοιμασία της επιφάνειας, η επικάλυψή της με χρώμα και η τελική σχεδιαστική επεξεργασία με χάραξη συνέβαλε στην αίσθηση μιας ολοκληρωμένης, εκφραστικής, εικαστικής δημιουργίας.

«Το Μουσείο Τέχνης της Τάξης μας»!

 Σε κάθε τάξη υπάρχει μια γωνιά αφιερωμένη στα έργα των καλλιτεχνών που γνωρίζουμε κατά τη διάρκεια των εικαστικών μας συναντήσεων. Με αυτόν τον τρόπο φέρνουμε τον θεσμό των μουσείων δίπλα μας και μένουμε σε επαφή με διάσημα έργα τέχνης ώστε να λειτουργούν ως εφαλτήριο, πηγή έμπνευσης και θαυμασμού για τους καλλιτεχνικούς μας πειραματισμούς!                            


«Η τέχνη ανήκει σε όλους», KeithHaring  

Δανάη Καλλιόπη Αγναντή

Εικαστικός

Δεν υπάρχουν σχόλια: