Αφιέρωμα στον SalvadorDali
Τάξη: Δ’ δημοτικού
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Γενικός Στόχος Μαθήματος: Τα παιδιά γνωρίζουν έναν σπουδαίο Ισπανό καλλιτέχνη. Μαθαίνουν, στα πλαίσια των εικαστικών και της ιστορίας της τέχνης, για τη μοντέρνα τέχνη και τον Υπερρεαλισμό.
Ειδικοί Στόχοι:
Γνωστικός Τομέας
· Γνωριμία με τη ζωή του SalvadorDaliκαι την προσωπικότητά του.
· Εισαγωγή στον Υπερρεαλισμό και τα κύρια χαρακτηριστικά του.
· Αναγνώριση σπουδαίων καλλιτεχνικών έργων του ρεύματος.
Συναισθηματικός Τομέας
· Εμβάθυνση στα έργα τέχνης.
· Αναζήτηση νοήματος.
· Προσωρινή «απόδραση» από την πραγματικότητα.
Σχέδιο Μαθήματος
Αφόρμηση:
· Προβολή της εικόνας ενός πίνακα του Dali.
· Συζήτηση και ανταλλαγή εντυπώσεων.
Δραστηριότητα 1η :
· Παρουσίαση φωτογραφιών του ζωγράφου.
· Συζήτηση για την ιδιαίτερη φυσιογνωμία του.
· Εικασίες για τον χαρακτήρα του.
5 λεπτά
Δραστηριότητα 2η :
· Αναφορά στο ρεύμα του Υπερρεαλισμού στην τέχνη (ζωγραφική, γλυπτική, κινηματογράφος) και στη ποίηση.
· Σύνδεση του Υπερρεαλισμού με την πρόοδο της επιστήμης της Ψυχολογίας και των θεωριών του Freudγια τα επίπεδα συνειδητότητας (προετοιμασία για εμβάθυνση στον κόσμο του Dali).
5-10 λεπτά
Δραστηριότητα 3η :
· Γνωριμία με τη ζωή του καλλιτέχνη (καταγωγή, παιδική ηλικία, σπουδές, ιδέες, πολιτικά δρώμενα και πώς τον επηρέασαν).
5 λεπτά
Δραστηριότητα 4η :
· Προβολή πινάκων του Dali.
· Αναζήτηση κρυφών νοημάτων.
· Συζήτηση γύρω από την οφθαλμαπάτη και τους νόμους της πραγματικότητας στον κόσμο της τέχνης.
5 λεπτά
Δραστηριότητα 5η :
· Επιλογή αγαπημένου πίνακα από κάθε παιδί.
5 λεπτά
Δραστηριότητα 6η :
· Προβολή video εικονικής πραγματικότητας και αναπαράστασης έργων του καλλιτέχνη.https://www.youtube.com/watch?v=y_TlaxmOKqs&t=82s
https://www.youtube.com/watch?v=F1eLeIocAcU
https://www.youtube.com/watch?v=Ov1IAij587s&t=135s
https://www.youtube.com/watch?v=5aKGae20nRk
20 λεπτά
Δραστηριότητα 7η:
· Ζωγραφική «λιωμένων ρολογιών» από τα παιδιά.
15 λεπτά
Δραστηριότητα 8η (ή εναλλακτική):
· Ζωγραφική – Απεικόνιση ενός ονείρου (καλού ή και κακού).
Δραστηριότητα 9η :
· Τοποθέτηση των «λιωμένων ρολογιών» στα κλαδιά ενός δέντρου.
· Αναπαράσταση γνωστού πίνακα.
Σύνοψη: Τα παιδιά γνωρίζουν έναν σπουδαίο ξένο καλλιτέχνη και έναν διαφορετικό τρόπο έκφρασης μέσω της τέχνης. Απελευθερώνουν τη φαντασία τους και συνειδητοποιούν ότι η τέχνη δεν έχει όρια και δεν χρειάζεται να υπακούει σε κανόνες.