Σάββατο, 11
Νοεμβρίου 2017
Η ομάδα αναχώρησε από τα Χανιά το Σάββατο το μεσημέρι και με ενδιάμεση
στάση στην Αθήνα έφθασε στο Λόνδίνο της Αγγλίας το βράδυ της ίδιας μέρας. Η ομάδα αφού μεταφέρθηκε με ταξί στο κέντρο
του Λονδίνου, το βράδυ κατέλυσε σε ξενοδοχείο της πόλης.
Κυριακή 12
Νοεμβρίου 2017
Νωρίς το πρωί ξεκινήσαμε για μια ξενάγηση στην πόλη του
Λονδίνου. Είδαμε από κοντά τα χαρακτηριστικά διπλά κόκκινα λεωφορεία και τους
κόκκινους τηλεφωνικού θαλάμους του Λονδίνου, ενώ είχαμε την τύχη να βρεθούμε
στον εορτασμό της Remembrance Day κατά τη διάρκεια της οποίας, παρελάσεις και δρώμενα
εξελίσσονται στο κέντρο του Λονδίνου με σκόπο να τιμηθεί η μνήμη των πεσόντων
κατά τον Ά Παγκόσμιο πόλεμο.
Επισκεφτήκαμε το μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Tate και
θαυμάσαμε έργα τέχνης σπουδαίων ζωγράφων όπως o Picasso και
ο Miro, αλλά και πιο
σύχρονων. Περιηγηθήκαμε στα σhμαντικότερα σημεία του
Λονδίνου, όπως το London’s Eye και
το Buckingham Palace.
Το ίδιο απόγευμα η ομάδα μεταφέρθηκε με τρένο στο Cheltenham Spa. Ταξί το οποίο είχε
σταλθεί από την διευθύντρια του αγγλικού σχολείου, μας παρέλαβε από το σταθμό
του Cheltenham Spa και μας οδήγησε στο ξενοδοχείο μας στο Gloucester, όπου και θα διαμέναμε για
τις επόμενες 5 νύχτες. Ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου μας υποδέχτηκε με ευγένεια
και αφου ταχτοποιηθήκαμε στα δωμάτια μας , μοιράστηκε μαζί μας μερικά ιστορικά
στοιχεία για την περιοχή.
Δευτέρα 13
Νοεμβρίου 2017
Το επόμενο πρωί, λεωφορείο του σχολείου, παρέλαβε εμάς και
τους υπόλοιπους συναδέλφους από τις άλλες χώρες με προορισμό το Churchdown Village Infant School. Εκεί μας υποδέχθηκαν
στην είσοδο η συντονίστρια της αγγλικής
ομάδας Julie Guest και η
υποδιευθύντρια του σχολείου, Gill Western.
Γνωριστήκαμε με τους
Άγγλους συναδέλφους μας και ξεναγηθήκαμε στις τάξεις του σχολείου ώστε να
αποκτήσουμε μια άποψη σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία που ακολουθείται,
αλλά και να δούμε την υλικοτεχνική υποδομή που χρησιμοποιείται κατά της
διάρκεια του μαθήματος. Υπάρχει σύγχρονη αίθουσα πληροφορικής, βιβλιοθήκη,
κλειστό γυμναστήριο, αίθουσα μουσικής εξοπλισμένη με μουσικά όργανα και
αίθουσες που χρησιμοποιούνται ως γραφεία εκπαιδευτικών. Κάναμε σύντομη στάση
στις αίθουσες διδασκαλίας, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και παρατηρήσαμε ότι
είναι φωτεινές, ευρύχωρες. Τέλος ξεναγηθήκαμε στο σχολικό κήπο, και στον
προαύλιο χώρο. Η έκταση που διαθέτει το σχολείο για τα παιδιά είναι πραγματικά
αξιοζήλευτη καθώς υπάρχει ειδικά διαμορφωμένη παιδική χαρά, γήπεδο ποδοσφαίρου
με ειδική επιφάνεια, αποθήκες υλικού και μεγάλος χώρος για ελεύθερο παιχνίδι.
Έπειτα,
παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση σχετική με την οργάνωση του σχολείου, απο την
διευθύντρια και συντονίστρια του προγράμματος, Julie Guest.
Στις 12μ.μ. φάγαμε μεσημεριανό μαζί με τους μαθήτες του
δημοτικού στην τραπεζαρία του δημοτικού σχολείου. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε
η αυτονομία των μαθητών, οι οποίοι χωρίς ιδιαίτερη καθοδήγηση, μπαίνοντας σε
σειρά, παραλάμβαναν το δίσκο με το μεσημεριανό τους και κάθονταν με τους
συμμαθητές τους στην τραπεζαρία. Επίσης με το πέρας του γεύματος, διαχώριζαν
μόνοι τους τα απομεινάρια του φαγητού σε ειδικούς κάδους και τακτοποιούσαν τα
άπλυτα σκεύη ανα κατηγορία. Με αυτόν τον τρόπο ενισχυόταν η αυτονομία του
παιδιού αλλα και η περιβαλλοντική ευαισθησία του. Νωρίς το απόγευμα επιστρέψαμε
στο ξενοδοχείο για ένα δίωρο διάλειμμα ξεκουρασης και τις 6μ.μ. συναντηθήκαμε
ξανα με τους συναδέλφους για γεύμα σε εστιατόριο της περιοχής, όπου είχαμε την
ευκαιρία να γνωριστουμε καλύτερα και να ανταλλαξουμε απόψεις σχετικά με αυτά
που είχαμε δει ως τότε. Στο τέλος της βραδιάς, αφού ευχαριστήσαμε τους Άγγλους
συναδέλφους, ανανεώσαμε το ράντεβού μας για το επόμενο πρωί.
Τρίτη 14 Νοεμβρίου
2017
Το ραντεβού μας δόθηκε στις 8.30 το πρωί στην αίθουσα του
πρωινού. Οι Άγγλοι είναι πολύ ακριβείς στο
πρόγραμμα και όλοι έδειξαν μεγάλη συνέπεια στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος.
Συνεπώς βάση προγράμματος κατευθυνθήκαμε
οδικώς στο σχολείο.
Αρχικά παρακολουθήσαμε στο νηπιαγωγείο, δραματοποίηση
αποσπάσματος από την Παλαιά Διαθήκη που αφορούσε τον Μωυσή και την έξοδο των
Ισραηλιτών από την Αίγυπτο. Είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο τοπικός
ιερέας σε συνεργασία με τις δασκάλες είχαν μεταμφιέσει τους μαθητές αλλά και
τους ίδιους για την εκτέλεση της δραματοποίησης. Τα παιδιά παρακολουθούσαν με
ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού η μαθησιακή διαδικασία γινόταν με τρόπο παιγνιώδη και
διαδραστικό (όλοι οι μαθητές συμμετείχαν με κάποιο τρόπο στην εξέλιξη της
ιστορίας που παρουσιαζόταν).
Έπειτα ακολούθησε meeting σε αίθουσα του Δημοτικού όπου
συζητήθηκαν οι στόχοι, η οργάνωση και ο τρόπος με τον οποίο θα επικοινωνουμε
στο εξής ώστε να διεξαχθούν οι στόχοι που θέσαμε. Ορίσαμε τις ημερομηνίες της δεύτερης
μετακίνησης που θα πραγματοποιηθεί στη Ρουμανία (14-18/05/2018), αλλά και τις
υποχρεώσεις της εκάστοτε χώρας υποδοχης. Επιπλέον συγκεκριμενοποιήσαμε τις δράσεις
που οφείλει να υλοποιήσει το κάθε συμμετέχον σχολείο έως την επόμενη συνάντηση.
Ήταν μια διαδικασία ιδιαιτέρως επικοδομητική, η οποία όρισε τα πλαίσια στα
οποία θα κινηθουμε από δω και περα, αλλά και μας έδωσε τα επόμενα βήματα ώστε
να παράγουμε δράσεις και υλικό που θα έχει πολιτιστικο και παιδαγωγικό
αντικτυπο τόσο στην διδασκαλική ομάδα , όσο και στους μαθητές που θα
αναμειχθούν.
Πιο συγκεκριμένα, ως πρώτο στόχο θέσαμε την υλοποίηση χριστουγεννιάτικων
κατασκευών/δράσεων με τους μαθητές, οι οποίες θα αντανακλούν πολιτιστικά στοιχεία
της κάθε χωρας. Η ανταλλαγή των σχετικών σχεδίων μαθηματος θα γίνει μεσω του Erasmus blog που δημιούργησε η
συντονίστρια χώρα(Αγγλία) , στην οποία θα αναρτηθούν και οι κατασκευές.
Απώτερος σκοπός της δράσης είναι η ανταλλαγή καλων εκπαιδευτικών πρακτικών και
η εξοικείωση μαθητών και δασκάλων με πολιτιστικά ήθη και έθιμα των
Χριστουγέννων των υπολοίπων χωρών. Ορίσαμε ως καταληκτική ημερομηνία τις
30/1/2018 για την κατάθεση προτάσεων από τους εταίρους, που θα αφορούν τη
δημιουργια Erasmus Logo,
διαδικασία στην οποία θα συμμετέχουν και οι μαθητές, ώστε να αφομοιώσουν την
βασική έννοια του Erasmus που δεν είναι άλλη από την συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα.
Ως τελευταία δράση πριν την συνάντηση μας στην Ρουμανία συμφωνήσαμε την
υλοποίηση δραστηριότητας με τίτλο <My school , my canvas>,
στην οποία αφού μελετηθεί και παρουσιαστεί τοπικός καλλιτέχνης, θα παραχθεί από
τους μαθητές σχετικό έργο.
Αφού φάγαμε μεσημεριανό στην τραπεζαρία του infant school, και μείναμε για μια
ακόμη φορά έκπληκτοι σε σχέση με την ικανότητα αυτοεξυπηρέτησης των μικρών
μαθητών, μεταφερθήκαμε στον Worcester Cathedral, όπου και ξεναγηθήκαμε λαμβάνοντας ιστορικές πληροφορίες
που αφορούσαν τον καθεδρικό ναό.
Έπειτα, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και μετά από ένα μικρό
διάλειμμα για ξεκούραση, ξανασυναντηθήκαμε με τους συναδέλφους για το βραδινό
γεύμα.
Τετάρτη 15 Νοεμβρίου
Την επόμενη μέρα, αφού συναντηθήκαμε την καθιερωμένη πλέον
ώρα στο φουαγιέ του ξενοδοχείου, μας παρέλαβε το λεωφορείο που μας οδήγησε στο
σχολείο.
Η μέρα ξεκίνησε με την παρουσίαση της Τουρκίας και έπειτα της χώρας μας, από τους
αντίστοιχους δασκάλους, στους μαθητές του νηπιαγωγείου. Σκοπός της παρουσίασης
ήταν η εξοικείωση των μικρών μαθητών με εικόνες από τις χώρες των
φιλοξενούμενων τους. Αργότερα,
χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Η πρωτη ομάδα παρακολούθησε τη διαδικασία του
μαθήματος στο infant school,
με σκοπό την παρατήρηση και καταγραφη των πρακτικών που χρησιμοποιούνται εκεί, ενω
η δεύτερη ενημερωνόταν από την δασκάλα Gemma Western για το Erasmus blog, για τις λειτουργίες του
και για τον σκοπό του. Δημιουργήθηκε ως ένα μέσο για την ανταλλαγη ιδεών μεταξύ
των εταίρων αλλα και για τον ανοιχτό διαμοιρασμό της πληροφορίας, καθώς και για
την ενίσχυση του χαρακτηρα διάχυσης του προγράμματος. Αφού και οι δύο ομάδες
είχαν εκτελέσει και τις δύο δραστηριότητες, οδηγηθήκαμε για μεσημεριανό σε
τυπικό αγγλικό εστιατόριο.
Μετά το μεσημεριάνο, μεταφερθήκαμε με το λεωφορείο σε
κοντινή art gallery της οποίας η θεματολογία περιστρεφόταν γύρω από τη φύση.
Αφού ξεναγηθηκαμε στους χώρους του εντυπωσιακού κτιρίου που φιλοξενούσε την
έκθεση, το οποίο ήταν περιτριγυρισμένο από υπέροχο κήπο, οδηγηθήκαμε στο
εργαστήριο. Εκεί ενημερωθηκαμε από τις υπεύθυνες των παιδαγωγικών προγραμμάτων
του μουσείου οτι φιλοξενούνται καθημερινά μαθητές από διάφορα γειτονικά σχολεία
με σκοπό να διδαχτούν εικαστικές τεχνικές αποτύπωσης. Έτσι κι εμείς,
ακολουθώντας τις οδηγίες της μουσειολόγου, ήρθαμε σε επάφη με δύο νέες
τεχνικές, τις οποίες και εφαρμόσαμε δημιουργώντας τα δικά μας έργα. Σκοπός της συγκεκριμένης δραστηριότητας ήταν
να γνωρίσουμε εικαστικές μεθόδους που θα μπορούσαν να μας φανούν χρήσιμες σε
μελλοντικές δραστηριότητες που αφορούν το Erasmus project.
Αφού ολοκληρώθηκε η δράση, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και
μετά από λίγης ώρας ανάπαυση, ξανασυναντηθήκαμε με τους συναδέλφους για το
βραδινό γεύμα.
Πέμπτη 16 Νοεμβρίου
Την επόμενη μέρα, αφού μεταφερθήκαμε στο χώρο συγκέντρωσης
του νηπιαγωγείου, απολαύσαμε μαζί με τους μαθητές την παρουσίαση των Ισπανών
και Ρουμάνων συναδέλφων μας.
Έπειτα μεταφερθήκαμε σε γειτονική πόλη. Το Stratford-Upon-Avon
αποτελεί τουριστικό αξιοθέατο της ευρύτερης περιοχής, καθώς είναι η γενέτειρα
του γνωστότερου ίσως Άγγλου συγγραφέα, του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Περιηγηθήκαμε στους
γραφικούς δρόμους της πόλης, περπατήσαμε παράλληλα στο κανάλι που την
διατρέχει, επισκεφτήκαμε της γειτονιές που γεννήθηκε και μεγάλωσε ο μεγάλος
συγγραφέας και γεμάτοι νέες εικόνες , νωρίς το απόγευμα, επιστρέψαμε στο
ξενοδοχείο.
Αφού εκμεταλλευτήκαμε ένα δίωρο
κενό για ξεκούραση, συναντηθήκαμε για μια ακόμα φορά με την ομάδα, για να
δειπνήσουμε όλοι μαζί.
Παρασκευή 17 Νοεμβρίου
Η τελευταία μέρα του προγράμματος,
ξεκίνησε με την παρουσίαση της Πολωνίας
στα παιδιά και τους εταίρους. Αφού ανταλλάξαμε δώρα με τους συναδέλφους και
αποχαιρετηθήκαμε με τους εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου, επισκεφτήκαμε για μία
τελευταία φορά το γειτονικό Δημοτικό σχολείο.
Εκεί επισκεφτήκαμε τις σχολικές αίθουσες με
σκοπό την παρατήρηση και καταγραφή καλών εκπαιδευτικών πρακτικών. Εντύπωση μας
έκανε η γνώση και το ενδιαφέρον των μαθητών, των μεγαλυτερών κυρίως τάξεων, σε
θέματα ελληνικής αρχαίας ιστορίας. Μας
έθεσαν πολύ ενδιαφέρουσες ερωτήσεις και μας εξέπληξαν θετικά.
Μετά την ευχάριστη αλληλεπίδραση
με τους μαθητές του Δημοτικού, ήρθε η ωρα που ο διευθυντής του σχολείου ο κ. Bacon θα μας έκανε μια βιντεοπροβολή σχετική με τις παιδαγωγικές
στρατηγικές που ακολουθεί το σχολείο του αλλά και το γενικότερο πλαίσιο στο
οποίο κινείται το εκπαιδευτικό σύστημα στην Αγγλία. Μια παρουσίαση που είχε
πραγματικό ενδιαφέρον καθώς ήταν αναπόφευκτο να μην εντοπίσει κανείς τις
τεραστιες διαφορές που εχει το συστημα εκεί με αυτό που ακολουθούμε στην
Ελλαδα, τόσο σε θέματα αξιολόγησης του παιδαγωγικού εργου, όσο και σε θέματα
οικονομική διαχείρισης της σχολικής μονάδας, αλλά και τον αντίκτυπο όλων αυτών
στον εκπαιδευτικό και στο μαθητή.
Είχε όμως φτάσει η ωρα που η
ελληνική ομάδα έπρεπε να αποχωρίσει. Αφού αποχαιρετήσαμε τους συναδέλφους,
μεταφερθήκαμε στον σιδηροδρομικό σταθμό του Cheltenham Spa απο όπου και πήραμε to τρένο με
τελικό προορισμό το Manchester.
Σάββατο 18 Νοεμβρίου
Την επόμενη μέρα, αφήσαμε το
ξενοδοχείο και πήραμε το τρένο για το αεροδρόμιο. Αφού φτάσαμε στην αθήνα, και
μέτα από αρκετή αναμονή στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, πήραμε και την τελική
πτήση για Χανιά.
Η πρώτη μετακίνηση του 3ετους
προγράμματος Erasmus του σχολείου
μας είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου