Η Α' και η Β' τάξη του σχολείου μας στις ‘’Καριάτζουλες’’!
Μια πραγματικά υπέροχη εμπειρία ζήσαμε χθες στο Σχολείο του Δάσους στην Κάντανο.
Πώς να περιγράψω το συναίσθημα που ήταν ζωγραφισμένο στα παιδικά πρόσωπα; Τι λόγια να χρησιμοποιήσω για να μεταδώσω τη χαρά, την ξεγνοιασιά και τον αβίαστο τρόπο που καλλιεργήθηκαν τόσες και τόσες δεξιότητες; Ποιες λέξεις να χωρέσουν την ένταξη του μικρού μαθητή μας που ήρθε μόλις φέτος από τη χώρα του, και που ως τώρα από συστολή και λόγω γλώσσας δίσταζε να συμμετέχει στις περισσότερες δραστηριότητες; Πώς να ξεχάσω την αφοσίωση με την οποία εργάστηκε μαθητής μας με ΔΕΠΥ;
Τα παιχνίδια που παίξαμε και οι επιμέρους δραστηριότητες που κάναμε, χρειάστηκαν όλες μας τις αισθήσεις: το σώμα, το μυαλό και τη μνήμη μας καθώς και την ομαδικότητα και συνεργατικότητά μας.
Συζητήσαμε για το φθινόπωρο και παρατηρήσαμε τα δέντρα και τα πολύχρωμα φύλλα τους. Ψάξαμε για διαφορετικούς καρπούς, φύλλα και ξύλα στο χώρο και στήσαμε ένα ωραίο παιχνίδι μνήμης.
Δουλέψαμε με την εμπιστοσύνη στον εαυτό μας και τη συγκέντρωσή μας για να ακροβατήσουμε στο σχοινί ισορροπίας.
Συνεργαστήκαμε με τους φίλους μας για να φτιάξουμε λάσπη και πειραματιστήκαμε για να πετύχουμε την κατάλληλη σύσταση ώστε να κολλάει στους κορμούς των δέντρων.
Αργότερα, χρησιμοποιώντας την φαντασία μας, δημιουργήσαμε αστείες λασπόφατσες τις οποίες διακοσμίσαμε με διάφορα αντικείμενα που βρήκαμε στο χώρο.
Εμπιστευτήκαμε τους συνοδούς μας και περπατήσαμε στο δάσος με δεμένα μάτια ψάχνωντας για κρυμμένους μουσικούς.
Εξερευνήσαμε το χώρο για να βρούμε τους μικρούς μας θησαυρούς: διάφορα φύλλα, πετραδάκια, καρπούς και άλλα φυσικά υλικά τα οποία χρησιμοποιήσαμε για να φτιάξουμε όμορφα κρεμαστά που αποφασίσαμε να πάρουμε μαζί μας για να διακοσμήσουμε τις τάξεις μας και να προσθέσουμε μια όμορφη πινελιά από το Σχολείο του Δάσους στο σχολείο μας!
Μανώλη και Νεφέλη, ευχαριστούμε για το ζεστό τσάι και τα πορτοκάλια που μας προσφέρατε, για την ατέλειωτη όρεξή σας, για τα ερεθίσματα που δώσατε στα παιδιά μας. Προσωπικά, σας ευχαριστώ για την καινούρια οπτική που μου δωρίσατε γύρω από τα θέματα καλλιέργειας δεξιοτήτων.
Πόσο επείγουσα είναι η ένταξη της μεθοδολογίας σας στην τυπική εκπαίδευση...