Αφιέρωμα στον SalvadorDali
Τάξη: Δ’ δημοτικού
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEihAJKE7-wAAjspreWa9Gx3wFa20ymPJCIht0oMOA8IEhAljvxbJyxCmu5mMj5xhL5V3ed1J7uThBMTUAsFSY3yp1pKiMACTd8bARQ3kyYz2SKx6xxsKVNB_Re9fuXXj9y2iDOoDGgTkvY/s400/dali+1.png)
Γενικός Στόχος Μαθήματος: Τα παιδιά γνωρίζουν έναν σπουδαίο Ισπανό καλλιτέχνη. Μαθαίνουν, στα πλαίσια των εικαστικών και της ιστορίας της τέχνης, για τη μοντέρνα τέχνη και τον Υπερρεαλισμό.
Ειδικοί Στόχοι:
Γνωστικός Τομέας
· Γνωριμία με τη ζωή του SalvadorDaliκαι την προσωπικότητά του.
· Εισαγωγή στον Υπερρεαλισμό και τα κύρια χαρακτηριστικά του.
· Αναγνώριση σπουδαίων καλλιτεχνικών έργων του ρεύματος.
Συναισθηματικός Τομέας
· Εμβάθυνση στα έργα τέχνης.
· Αναζήτηση νοήματος.
· Προσωρινή «απόδραση» από την πραγματικότητα.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgj-l0ysQCuQPP4RLTc4ramNse_Ktl0CEgbN2AH_0gxH-QDe5aCgMflsbw_DBE-cI3DByVo65WN4-qK65jl6HUi95Na_vu58ZB1jVO5zMNZzE7lMVSCtnGKk3bK15fmq1DpqaO-vpJwesI/s320/dali+2.png)
Σχέδιο Μαθήματος
Αφόρμηση:
· Προβολή της εικόνας ενός πίνακα του Dali.
· Συζήτηση και ανταλλαγή εντυπώσεων.
Δραστηριότητα 1η :
· Παρουσίαση φωτογραφιών του ζωγράφου.
· Συζήτηση για την ιδιαίτερη φυσιογνωμία του.
· Εικασίες για τον χαρακτήρα του.
5 λεπτά
Δραστηριότητα 2η :
· Αναφορά στο ρεύμα του Υπερρεαλισμού στην τέχνη (ζωγραφική, γλυπτική, κινηματογράφος) και στη ποίηση.
· Σύνδεση του Υπερρεαλισμού με την πρόοδο της επιστήμης της Ψυχολογίας και των θεωριών του Freudγια τα επίπεδα συνειδητότητας (προετοιμασία για εμβάθυνση στον κόσμο του Dali).
5-10 λεπτά
Δραστηριότητα 3η :
· Γνωριμία με τη ζωή του καλλιτέχνη (καταγωγή, παιδική ηλικία, σπουδές, ιδέες, πολιτικά δρώμενα και πώς τον επηρέασαν).
5 λεπτά
Δραστηριότητα 4η :
· Προβολή πινάκων του Dali.
· Αναζήτηση κρυφών νοημάτων.
· Συζήτηση γύρω από την οφθαλμαπάτη και τους νόμους της πραγματικότητας στον κόσμο της τέχνης.
5 λεπτά
Δραστηριότητα 5η :
· Επιλογή αγαπημένου πίνακα από κάθε παιδί.
5 λεπτά
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh7FHmZqwIhuDyPWhnhyuR19j6KtMccSF8CBNVtsU5koYR7NJPxvUSqa6m8klYNdMy7Hxh8AhEbLTUQTSOnK0wUv4I1rETJeVfl3vJEBgHcQlzjikm0kzqfX4Md4Eo3RRZUuMkwuBHqG8c/s400/dali+3.png)
Δραστηριότητα 6η :
· Προβολή video εικονικής πραγματικότητας και αναπαράστασης έργων του καλλιτέχνη.https://www.youtube.com/watch?v=y_TlaxmOKqs&t=82s
https://www.youtube.com/watch?v=F1eLeIocAcU
https://www.youtube.com/watch?v=Ov1IAij587s&t=135s
https://www.youtube.com/watch?v=5aKGae20nRk
20 λεπτά
Δραστηριότητα 7η:
· Ζωγραφική «λιωμένων ρολογιών» από τα παιδιά.
15 λεπτά
Δραστηριότητα 8η (ή εναλλακτική):
· Ζωγραφική – Απεικόνιση ενός ονείρου (καλού ή και κακού).
Δραστηριότητα 9η :
· Τοποθέτηση των «λιωμένων ρολογιών» στα κλαδιά ενός δέντρου.
· Αναπαράσταση γνωστού πίνακα.
Σύνοψη: Τα παιδιά γνωρίζουν έναν σπουδαίο ξένο καλλιτέχνη και έναν διαφορετικό τρόπο έκφρασης μέσω της τέχνης. Απελευθερώνουν τη φαντασία τους και συνειδητοποιούν ότι η τέχνη δεν έχει όρια και δεν χρειάζεται να υπακούει σε κανόνες.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiZM7PAwcbDFd768ptEt-BzPH04O5MIRkfNo9RKXT7N-MnWt64d_AQpohEGizJpi8Q2g08WRJHC5uEWl-DMz7zPHkb65QAAW4A8wkOMHF4huqf5lWNiVs4BLIg2H_xWAF8mx47w9V17jJo/s320/dali+4.png)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiSCMSSv1-RbpvmNQnOu6slTnQi9J9GuH3nUAeFRCyfKr3nYV7xJcT0N9cIK6Hd7dj3J5VO5AQbz43OQfP1llTWc_xRhE0z2hQROO3Ag8aRieZsrewup-Cc9LWL_rm4Son_jps005D6jp4/s320/dali+5.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhyweXws9cmbEfzH9pTD2uy4r9tLTJ1GSfTClP0b3kALzABveZ_4J0qXYYoQNBFUlWpI5h1pH068-vNB-M99Jx8Jjnu-UahstvKnPwBVmVmxwUbBik6Df1mO6P2u-B6LZtV0ZwF4Fo_wZ8/s320/dali+6.jpg)